Pasimatymas Bovey Casle

Pakvietimą į tradicinę arbatos gėrimo popietę dviems ( Tradicional Afrernoon  Tea for Two) mudu su vyru gavome nuo mūsų  jaunėlės dukros ir jos vyro Anglijoje per jų tuoktuves.

Lauke lietus-pilyje šilta

Supratę, jog vyksime ne į restoraną, kavinę ar pabą (pub) , neeilinei kelionei ruošėmės iš anksto. Atnaujinę savo garderobą ir suderinę Afternnoon tea (liet.popiečio arbata) skirtą atvykimo datą ir laiką, išvykome iš namų. Mūsų kelionės tikslas -Bovey Castle – pilis pietvakarinėje Jungtinės Karalystės dalyje. Tą dieną  šaltas oras ir nesiliaujantis lietus nieko gero nežadėjo. Nedžiugino ir kelias kuriuo važiavome. Tačiau mūsų mašina , ženklindama kelių kilometrų aukščio medžiais apaugusius skardžius, ryžtingai kopė į kalną. Jei Anglijoje gyveni ne vienerius metus, tai žinai, jog  tokių aukštų vietų britų salyne labai daug. O norint į jas patekti-tenka įveikti ne vieną kalnuotą vietovę. Ir tik tada , kai mašina pradėjo riedėti lygiu Bovey  Castle parko keliu , supratome pasiekę kelionės tikslą. Privažiavus prie paradinių pilies pastato durų ,buvome maloniai nustebinti mandagiu ir paslaugiu tarnautojų elgesiu (personalo darbuotojas pasisiūlė mūsų mašiną pastatyti  į mašinų stovėjimo  aikštelę), o palydėti  į pokylių salę- pasijutome patekę į prabangią ir jaukią aplinką. Menėje degė kaitri židinio ugnis , sienos papuoštos senoviniais paveikslais, veidrodžiais ir įspūdingais raižiniais iš ąžuolo. Pro didžiulį svetainės langą atsivėrusi puiki gamtos panorama  alsavo ramybe. Atrodė, jog laikas, trumpam sustojęs, pakylėjo mus viršum kasdienybės.

Arbata dviems

Ant akinančiai baltų staltiesių-porcelianiniai puodeliai, lėkštutės ir sidabriniai stalo įrankiai. Padavėjai, atnešę tradicinį arbatos gėrimui skirtą triaukštį padėklą su sumuštiniais, pyragaičiais ir britiškais sconais (bulkutė,valgoma su gietine ir džemu)  buvo perdėm paslaugūs . Ištisai  teiraudamiesi ar mums nieko netrūksta(retkarčiais tai erzindavo) , linkėjo puikaus ir džiugaus laiko Bovey Casle . Tik vėliau, išgėrus  ne vieną puodelį arbatos ir pasisotinus išties labai gardžiais popiečio arbatai paruoštais užkandžiais, supranti, jog šis laikas – unikalus. Jis daugiau niekada nepasikartos. Turbūt  taip jaučiausi ne  aš viena . Žvelgdama į jaunas šeimas, atvykusias   su savo mažais  vaikais , tėvais ir seneliais galvojau,  jog jie visi džiaugiasi laiminga akimirka būti kartu. O stebėdama žilagalves senjores su šampano taurėmis  rankose (šampanas įeinantis į afternoon tea meniu) ir linksmus  jų veidus ,- kėlė pavydą. Suprantama, graži senatvė-stipri valstybė. Afternoon tea užsisako ir prabangiuose apartamentuose gyvenantys viešbučio lankytojai. Už papildomą mokestį galima naudotis pilies viešbučio teikiamomis SPA paslaugomis.

Šis tas iš istorijos

Arbatos gėrimo tradicijos Anglijoje siekia   XVII amžių (1670 m. pasirašyta arbatos eksporto sutartis su Indija). Tuo metu Didžiojoje Britanijoje veikė apie 500 arbatos namų. Popiečio arbatos sukūrimo teisė priklauso  (iki šiol ginčyjamasi su prancūzais) hercogienei Annai Marijai Russell, kuri, būdama silpnos sveikatos, mėgaudavosi popiečio arbata su užkandžiais.  Mudu su vyru, gavę neįprastą dovaną  nuo savo vaikų ,buvome laimingi tai patys pamatę ir pajutę. Laikas, praleistas gurkšnojant kvapnią  pienu pabalintą  English tea Bovey Casle , mūsų atmintyje pasiliks ilgam …

Pabaigai

Parašiusi šias eilutes,suklusau. Kodėl aš apie tai rašau? Noriu pasigirti? Ne. Papasakoti apie arbatos gėrimo tradicijas Didžiojoje Britanijoje? Ir taip,ir ne… Juk kiekviena tauta puoselėja savas tradicijas.Turbūt labiausiai man norėjosi pasidžiaugti tauta, kuri prieš daug amžių sugalvojo labai paprastą dalyką:jeigu nori su žmogumi susitikti- pakviesk  jį į pasimatymą išgerti popiečio arbatos tam skirtoje vietoje.

arbatos popietė Bovey Castle

Irena Valužė

Laukiu atsiliepimų

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )